söndag 7 juni 2015

Fådda blommor

Jag har fått en massa jättedaggkåpor!!!

Det hade ju varit bra om det hade varit lite senare i sommar, men tillsvidare får de pryda balkongen.

När jag skulle köpa krukor och jord kunde jag ju inte låta bli att gå en lång runda runt hela Blomsterlandet. Till slut skojade till och med personalen med mig; - "Vad har Du gjort idag? Jag spenderade hela dagen på Blomsterlandet!"

Jag ville så klart köpa ALLT!! Men kunde inte låta bli ett par små växter till samplantering. Dock kollade jag aldrig upp om de passar tillsammans. Nåja, hoppas de kan trivas tillräckligt bra ihop i 2 månader. Sen kan de få en egen plats och jag kan köpa lite nytt krukmaterial.


Jag tycker bladen är så otroligt mysiga på jättedaggkåpan, alldeles mjuka och ludna.

De extra små växterna jag valde blev:
Backtimjan, Coccineus

Backtimjan, Albus

Grusnejlika

Hänglobelia i vitt och lila

Slingerkrasse

Och till slut slängde jag också i lite fröer, en mix av nektarrika blommor. Det blir väl bara ett stort sammelsurium till slut! Men blir det några blommor så är det ju ändå trevligt!
Frömix

Har också fått ner lite örtkryddor i krukor. De är inte hemmaodlade, men kanske överlever de längre i större krukor än dem de köptes i. Luktar ljuvligt gör de i alla fall! 
Örtkryddor

Medans jag höll på och fotograferade alla blommor kom vår minsta coonis-tjej ut och hamnade framför kameran hon också. 
Solitaire, eller Soli som vi oftast säger

2 kommentarer:

  1. Så här i början på säsongen kan det förstås vara svårt att begränsa inköpen.
    Soli är en riktig goding.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen svårt att bara välja några! Nu vet jag vart jag ska gå när jag behöver shoppingterapi! ;-)
      Tack, Soli är vår lilla gosis som gärna är mitt upp i vad vi än håller på med. Jag tror hon vill ha all uppmärksamhet!

      Radera